konqueror neposila REFERER

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pondělí Září 23 07:05:35 CEST 2002

| Odesílatel: Pavel Kankovsky <peak na argo.troja.mff.cuni.cz>
refereru lze

serveru i

| Ja mluvil o situaci, kdy nekdo krade moje stranky pomoci linku. Kdyz je
| nekdo krade tak, ze vlastne funguje jako proxy, tak ke mne chodi ty
| "zlodejske" pozadavky z jednoho mista (od zlodeje) a muzu je celkem
snadno
| zablokovat. U linku chodi pozadavky az od klientu a klienty nechci
| zablokovat pausalne.

Jedno z moznych reseni by bylo mit v kazdem dokumentu malou hlavicku a
paticku. Druhe reseni je javascript ve strance, ktery vam primo osahne
referer a v pripade nespravneho otevre v _TOP okne puvodni server
(www.websound.ru - aspon to tak pred rokem delal). Treti je ze vam to udela
sam server.

No a ctvrta je ze nebudete pouzivat frames, ale navigaci a vsechno budete
mit hezky v kazde strance.

Uznavam, neni to pak moc "vi"-like ani ekologické, potřebujete na to mnohem
sofistikovanější nástroje do kterých můžete definovat "pavouka" webu podle
ktereho se generuje do stránky ta správná navigace. Třeba FrontPage (M$ -
ale není to jejich nápad, jenom kdysi skoupili firmu co to vymyslela)-dejte
ji do shared border, StarOffice 5.2 (neviděl jsem, ale kolega mi kdysi
říkal že to umí taky, u OO nevím), Zope (www.zope.org).

S FP jsem kdysi dělal běžně, dělá se v něm velice pohodlně (pokud to umíte)
líp než v GoLive (ovšem pro výtvarníka je lepší goLive) či Dreamweaveru
(ten je dobrý pro PC znalého designera), oba však neumí generovat navigaci
podle pavouka, ikdyž pavouka udělat umí (asi jen pro prezentaci
hierarchie). Udělal jsem si do Zope udělátko, takže teď už jenom Zope
(udělátko bohužel nelze šířit, neboť si na něm šéf zakládá :(

Jinak FP umí dělat i text do buttonků, takže je jednou nadefinujete a on
vám je seskládá se správným textem do navigace. A nemusíte se p*cat s
každým čudlíkem - změníte text v pavoukovi a on ho změní i na čudlu. Pozor,
FP-XP nefunguje tak dobře (čti: naprosto ji odrovná k další
nepoužitelnosti) na komplikovanou strukturu stránky jako FP2k.

Můj názor na M$ ale znáte, že?

Zdravi JL.