Aplikace z KDevelop a GPL

kratochvil na dbsystem.com kratochvil na dbsystem.com
Středa Září 25 09:57:48 CEST 2002

> Co ale me programky, ktere v KDevelop vytvorim? Musim je
> dal sirit pod GPL, ponevadz jsem je vytvoril v GPLackem programu?

Nemusite za predpokladu ze to co pisete neni odvozeno z licencencovaneho
programu. Pokud byste chtel Vami uvedeny postup aplikovat na jakykoliv
jiny textovy editor, pak by veskere texty musely byt pod licenci GPL. To
je ovsem v rozporu se svobodou kterou vam GPL zarucuje. GPL by musel byt
program ktery byste postavil na kodu KDevelopu.

Ovsem neco jineho je pokud byste chtel pouzit kodu knihoven KDE nebo Qt
(ne kterych je KDE napsano). Potom musite dodrzet podminky GPL. V
pripade Qt ovsem muzete pouzit jednu z licenci pod kterou je
distribuovana. Tzn vcetne komercniho vyvoje pokud si Qt zakoupite.

Pokud Vam jde o to pouzit GUI editoru z KDevelopu pak se jedna o vyuziti
KDE knihoven a v tom pripade musite dodrzet podminky GPL.

Pak mate moznost vyuzit napriklad glade a knihovny GTK (resp. gtkmm
pokud chcete psat v C++). Ktery Vam poskytne zhruba stejne moznosti co
se tyce GUI, ale s tim rozdilem ze knihovny jsou pod GPLL. A tudiz Vas
"nenuti" zverejnovat vlastni program pod GPL. Jenom pokud byste vylepsil
kod GTK resp. gtkmm (napr. dopsal vlastni nove widgety, opravil chybu v
kodu knohoven, ...) pak musite dodrzet podminky GPLL pro danou cast
kodu.