jak na emulaci scsi

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Středa Září 25 10:51:47 CEST 2002

> Zdravim, v X-cd-roads
             ^^^^^^^^^^
xcdroast (jako ze se CDck roastuji :-))

> vidim jenom vypalovacku a nevidim cd-rom. V archivu jsem nasel
> odpoved, ze cdrom musi byt taky jako emulace scsi. Jak se to ale dela?
> Diky za odpoved.

Pokud je emulace scsi jako modul, tak ji muzete vyhodit z jadra a pouzit
misto toho ide-cd (IDE Atapi CD-ROM), pak uvidite CD-ROM jako napr. hdc.

Pokud je nahrany modul ide-scsi a je poveseny na hdc, tak s hdc pracovat
nelze, misto toho mate k dispozici scsi zarizeni. Na to muzete pristupovat
jednak pres sg (SCSI generic), ktery pouziva cdrecord (a ostatni programy)
k paleni (zarizeni byva /dev/sg?), nebo pres SCSI CD-ROM (zarizeni
/dev/scd?). Je trena mit v jadre podporu scsi CD.

-- Honza Houstek