Kopirovani hudebnich cedecek

OldFrog oldfrog na volny.cz
Středa Září 25 20:47:23 CEST 2002

SMOLIK wrote:

> Dobry den,
> diky za rady z konference -
> zalogoval jsem se jako root,
> pouzil jsem prikaz
> cdparanoia -B a zkopirovaly se mi hudebni stopy
> spravne.
> Prepnul jsem se
> do adresare /opt/cedecko, kde mam hudebni stopy.
> Pri zadani
> cdrecord  -pad -audio *.wav
> se mi objevil napis
> [root na server cedecko]# cdrecord -pad -audio *.wav
> Cdrecord 1.10 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2001 Jörg Schilling
> [...]

Co jste obdrzel pri zadani "cdrecord -scanbus" ? Spravne by mel prikaz
najit cdrw jednotku emulovanou na scsi zarizeni, ktere lze pri paleni
specifikovat pomoci parametru -dev, napr. "cdrecord -dev 0,0,0".
Takto emulovana jednotka CD se pro pripojeni zpristupni jako zarizeni
/dev/scd*, napr. "mount /dev/scd0 /mnt/cd". Pri paleni samosebou pripojena
byt nesmi. Pokud system nepouziva scsi emulaci, je vhodne ji "zapnout".
Ucinite tak zavedenim modulu "modprobe jmeno_modulu". Nekdo mne doplni,
jmeno modulu neznam, pouzivam monolyticke jadro. Mozna bude jeste treba
pridat (nebo rozsirit) volbu append v /etc/lilo.conf:

append = "hdX=ide-scsi"

kde hdX oznacuje IDE kanal, na kterem je cdrw jednotka ripojena (napr. hdd).
Pro aktivaci zmen je treba pouzit prikaz "lilo" a PC restartovat. Zkuste
znovu
"cdrecord -scabus" s cilem zjistit cislo SCSI zarizeni. To pak muzete
uvedenym
zpusobem pouzit pri paleni. Viz tez "jak na emulaci scsi" v teto konferenci.
Je vhodne vsechny operace provadet (alespon zpocatku) jako root.

Pro snazsi paleni pripojuji svuj jednoduchy skript na paleni. Umi CDRW
smazat,
vypalit ISO image nebo WAV stopy. Neumi pracovat s vice sessions ani
nekontroluje,
zda se data na CD vejdou. Je to jen opracdu jednoduchy priklad, jak si
usnadnit praci.

Uspesne paleni preje
OldFrog.