Jak fsckovat ReiserFS / ?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Září 25 22:45:06 CEST 2002

Tibor Pittich wrote:
: Dňa 25. sep 2002 o 22:26, Jan Kasprzak napísal(a):
:
: > 	na svem domacim pocitaci pouzivam reiserfs. Rekl jsem si,
: > ze pro jistotu pred upgradem systemu pustim reiserfsck, ale poradne
: > nevim jak to udelat - kdyz to pustim jen bez parametru, dela to
: > read-only test. Jeste muzu dat --log-file nekam jinam (nastesti mam
: > separatni svazek /boot), ale kdyz pak zkusim pouzit ten log soubor
: > s --fix-fixable, tak to --fix-fixable je ignorovano, protoze svazek
: > je namontovany (i kdyz jako r-only, a to bez nedobehlych transakci
: > - pred vlastnim fsck jsem pripojil r/w a pak zase r-only).
:
: na fsck-ovanie sluzia ale podla mna prepinace:
:
:   --rebuild-sb          super block checking and rebuilding if needed
:                         (require rebuild-tree afterwards)
:   --rebuild-tree        force fsck to rebuild filesystem from scratch
:                         (takes a long time)
:
: a tento prepinac sa pouziva s nimi, ak chceme naozaj chyby odstranit
:
:   --fix-fixable         fix corruptions which can be fixed w/o --rebuild-tree
:
	To w/o znamena without, pokud to ctu dobre. Cili --fix-fixable
by melo fungovat samostatne. Prohlednete si v manove strance
k reiserfsck na konci takovou tu sekci "EXAMPLES OF USAGE" nebo tak nejak.

	Navic --rebuild-tree znamena opravdu rekonstrukce celeho FS,
autori doporucuji backupovat, a tak podobne. Coz nechci. Cisty reiserfsck
objevil nekolik "fixable" nekonzistenci, cili bych predpokladal,
ze --fix-fixable je to co chci.

	No nic, stejne ten disk asi vezmu k jinemu pocitaci a zmigruju
na ext3, prece jen z e2fsck mam takovy stabilnejsi pocit nez kdyz mi
nedavno reiserfsck spadl se segmentation fault.

-Yenya

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|
|----------- try teaching someone.                  -- Alan Cox -----------|