rychlejsi/presnejsi casovac v kernelu u redhat 8?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Čtvrtek Září 26 13:22:55 CEST 2002

On Čt, 2002-09-26 at 13:09, Michal Dobes wrote:

> Predpoladam, ze to je dano nejakou delickou

mozna pouzivaji casovac z RTC, ten jde po 2^x.

> 512 Hz a nikoliv 500 Hz. Nechce se mi ted nad tim premyslet. :-)

zajimave je spis to, ze predtim (doted) meli presnych 100 Hz a od 2.5.25
maji presne 1000(?) Hz. Ja o IA32 architekture nic nevim, takze dal uz
radeji nebudu nic rikat.

> Ano, 100x za sekundu, je-li k tomu duvod.

ja uz nejaky duvod zaridim, ted jen aby to bylo aspon 200x za sekundu
;-)

> Nikde nemate absolutne nic receno, kdy se dostane vase uloha k lizu.

ja vim, ale dnes je situace takova, ze to urcite nejde, kdezto u tohoto
RH kernelu to uz mozna jde.

> Takze pokud vase aplikace na tech minimalne 200 Hz kriticky zavisla

to neni. Ale stejne bych rad neco maleho provedl aspon 200x za sekundu,
coz ted nejde prakticky vubec. V podstate mi ani nezalezi na tom,
bude-li to presne po peti milisekundach (coz presne nikdy nebude - Linux
neni RT), hlavne at to je mockrat za sekundu.

> Jde o to, zda RH prepsal vsedu vse s tim svazane. V nekterych jadrech
> se vyskytovalo nekolik veci napsanych tak, ze netvrdo predpokladaji
> 100 Hz, coz muze byt problem.

Proto se ptam, jestli nekdo s timto jadrem uz fičí a pripadne jake ma
zkusenosti.

Petr