mtr "nevidi" router s jadrem 2.4

David Trcka trcka na poda.cz
Pátek Září 27 13:33:15 CEST 2002

Zdravim,

narazil jsem na jednu zvlastnost. V jednom skriptu pouzivam mtr
pro zjisteni cesty k routeru. mtr proto, ze je v nekterych
situacich rychlejsi nez traceroute. No a tento mtr mi nyni provedl
tu vec, ze ve svem vypisu nevidi jeden router, ktery mel puvodne
jadro 2.2.20 (a byl videt) a nyni ma jadro 2.4.18-10 (ze src.rpm
od RH7.3).

Kdyz udelam traceroute -I ip.adresa, inkriminovany router ve
vypisu normalne figuruje a vypis tcpdumpu ukazuje patricny paket
icmp-time-exceeded, ktery je z nej poslany.
Kdyz udelam mtr -r -c1 ip.adresa, router ve vypisu neni (misto nej
je ???) a vypis tcpdumpu ukaze, ze neposlal icmp-time-exceeded.
Vypis tcpdumpu na tom routeru ukaze prislusne icmp-echo-request se
spravnym ttl=1, na ktere ale neodejde icmp-time-exceeded.

Porovnanim vypisu tcpdumpu po spusteni obou prikazu jsem zjistil v
podstate jediny rozdil, a to ten, ze traceroute posila
icmp-echo-request pakety dlouhe 38 bajtu, kdezto mtr je posila s
delkou 64 bajtu. mtr se bohuzel neda donutit, aby poslalo paket
kratsi nez 64 bajtu.

Poradi mi nekdo, jak docilit toho, aby mi mtr fungovalo korektne?
Nebo to muze byt problem meho jadra? Co by ale mohlo zpusobit, ze
na pakety z traceroute odpovida normalne a na mtr ne?

Dik

--
David Trcka, network administrator
PODA s.r.o. - Internet Service Provider