chmod a pristup k portu pres ioperm()

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Září 28 01:33:28 CEST 2002

> Tak! A ja budu oponovat, jelikoz to vyuzivam (ovsem nikde jsem to
> nevycet, proste kdyz si clovek hraje s ruznymi vecmi na ledacos
> prijde). Umi to totiz jednu vec kdyz je to nastavene!
>
> Modelovy priklad:
>
> - Vytvorim skupinu share
> - Priradim nejake uzivatele do skupiny share
> - Vytvorim adresar /data
> - zmenim skupinu /data na share
> - zmenim prava /data na g+rws
>
> a ted pokud vytvorim/nakopiruji (treba touch soubor) nejaky(e)
> soubor(y) do adresare /data (pozor! pri kopirovani v mc je nutne
> [...]

No - me to prave funguje jen pro skupinu. Tj. tak, ze nove soubory maji
automaticky stejneho skupinoveho vlastnika, jako nadrazeny adresar
(ktery ma s-bit na skupinu).

Ve spojeni s vhodnym umask mohu snadno sdilet data mezi vice uzivateli
a to v rw rezimu (aniz bych je tak musel sdilet pro vsechny via rwxrwxrwx).

Asi by bylo nesmyslne, aby nove vznikly soubor mel automaticky jineho
vlastnika, nez ktery jej vytvoril. Proto take nejak nefunguje u+s.

Shodneme se, ze "chmod u+s" narozdil od "chmod g+s" nema zadnou funkci,
nebo vazne nejak pouzivate "chmod u+s" ?

OldFrog.