jak na emulaci scsi

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Září 28 12:50:08 CEST 2002

On Sat, Sep 28, 2002 at 12:36:27PM +0200, David Trcka wrote:
> Muzete byt uplne klidny, pro alespon trochu zkuseneho hackera je
> modifikace beziciho monolitickeho jadra temer stejne jednoducha
> jako nahrani modulu do modularniho jadra. A zjistite to stejne
> rychle v obou pripadech. Jednou root = vzdycky root.

Tyhle řeči o "je stejně jednoduchá" mám strašně rád. Je to
samozřejmě nesmysl. Instalace Apache+PHP ze zdrojáků je pro
mne jednoduchá a dávám jí přednost. Ale nikdy bych nenapsal,
že je pro mne stejně jednoduchá jako pomocí RPM. Totéž platí
pro modifikaci jádra. Ano, pro zkušeného a vybaveného hackera
to není velký problém. Ale tvrdit, že je to stejně jednoduché
jako přidání modulu, je nesmysl.

Navíc neexistují jen zkušení hackeři, ale také script kiddies,
dokonce bych řekl, že je jich řádově více. Alespoň podle logů -
- jestliže se mi někdo usilovně snaží bourat na MS SQL a MS IIS,
aniž by se podíval, jestli to má smysl, nejspíš to žádný zkušený
hacker nebude. Nevidím důvod, proč jim zbytečně zjednodušovat
život. Moduly používám jen tam, kde je k tomu důvod.

                                                 Michal Kubeček