jak na emulaci scsi

MUDr. Vítězslav Podivínský daktari.podivinsky na unet.cz
Sobota Září 28 15:05:37 CEST 2002

Dne so 28. září 2002 14:09 jste napsal(a):

> Nečtu tohle vlákno úplně od začátku (resp. čtu hlavně o tom jak se
> diskutuje vlastně mimo-téma o vývoji jádra), ale teď nechápu co přesně
> chcete vyřešit.
> Chápu správně že chcete připojit do PC jednu IDE a jednu SCSI
> vypalovačku a chcete aby jely obě?

Přesněji chci, aby na jednom kompu jela 1x SCSI vypalovačka a 1x IDE
vypalovačka ( obě tedy jako vypalovačky) a navíc tam jako hdc mám DVD- tedy
opět IDE zařízení. No a z tech. podpory SuSE mi napsali, že to je pro
specializovanou, tedy draze placenou pomoc, ale že to "pak" jde oboje
pospolu: tady mít jak SCSI, tak IDE vypalovačku jako vypalovačku a ne např.
SCSI a/nebo IDE jen jako CD-ROMku. Mám všechny HDD na Promise řadiči jako
hde, hdf a hdg, na hdc je ona DVD a nic jiného. .

 Nebo to nejde? Nebo přesně jak? Už
> [...]
> prvních Athlonů, ještě pro SLOT-A nikoli SOCKET-A a čipset desky byl AMD
> Viper), že CD-ROM zaboha nefungovala pod emulací SCSI a CD-RW bez
> emulace nejde že. K tomu se mi do toho pletla ještě IDE ZIP mechanika
> tak, že buď střídavě s jedním nastavením chodila a s druhým ne. Vyřešil
> jsem to nakonec tak, že jsem ovladač pro IDE CD zkompiloval jako modul a
> při nahrávání v /etc/modules jsem mu předával parametr (teď nevím
> přesně) ale tuším že ignore=hdX, takže jsem dosáhl stavu kdy IDE CD-ROM
> jela jako IDE a IDE CD-RW jela pod emulací SCSI (moduly pro toto

Je možné, že tady je to řešení: nějak to udělat tak, aby jak SCSI řadič, tak
emulace IDE vypalovačky si navzájem nedělaly potíže a jely vedle sebe jako
SCSI zařízení s plnými funkcemi.

 No a ZIP se pak umoudřil taky pod
> emulací SCSI. Nemusím snad zdůrazňovat, že toto se opravdu nidke vyčíst
> nedalo... Nepomohlo by něco podobného?

To právě nevím, proto s tím zde otravuji, myslím, že tento problém by mohl
zajímat více lidí a že to je třeba již někde k všeobecné spokojenosti
vyřešeno a mně by pak stačilo jen odkázat na takový thread nebo odkaz a
podobně- případně na soukromý mejl polopatistický postup, jak do toho jít.
Jinak moc zatím všem děkuji za snahu.

--
Daktari
Debian Linux

MUDr. Vítězslav Podivínský        http://www.podivinsky.cz
Za Moštěním 221                      tel/fax: 00420461618355
57001 Litomyšl                           mobil: 00420604231785
Czech Republic                                 ICQ: 38405650
Motto: Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.