odstranenie sumu (noise reduction)

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Pondělí Září 30 12:52:18 CEST 2002

| Odesílatel: Kilian Igor <igor.kilian na infogas.sk>
| Nakoniec som nasiel z linkov na linuxlinks.cz jeden
| programik, ktoreho vysledok je celkom slusny. Ide o linku:
| http://www.saunalahti.fi/~mjkoskin/#denoi
|
| Tu je vycuc z man-stranky:
|        denoi  removes  to  some degree background noise from wav-
|        files using fft-technique.  Firstly, background  noise  is
|        read  from  the  wav-file  itself  or from a separate file
|        using -f flag. This noise should only represent noise, and
|        it shouldn't contain desirable audio signals. The noise is
> [...]

Ano, presne takto podobne pracuje i sound forge denoiser, ktery je
povazovan vseobecne za nejlepsi. Fakt ale je, ze jsem videl hodne programu,
ktere maji tuto technologii, ale vysledek mely zalostny. Mozna je to tim,
jak SF ma implementovane jejich "method" 0..3 (jsou to  podstate low-level
expandery dynamiky s ruzne strmymi krivkami). "0" je neco jako noise gate
pro kazde pasmo (mimochodem, paradni vysledky jsou s co nejvyssim poctem
pasem, tak 2048 minimum), "3" je odhadem 2:1 Ty expandery delaji takovou
hezkou vec, ze totiz potlacuji ono typicke cvrlikani odsumeneho signalu.

Zdravi JL.