RH 9 - zkusenosti?

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Duben 1 00:28:22 CEST 2003

On 26 Mar 2003, Pavel Lisy wrote:

> Ahoj
>
> Tak jsem celou dobu testoval RH 8.x (jak jsem si myslel) Phoebe a
> najednou je to 9.
>
> Nevite nekdo, proc ten skok v oznaceni? Na webu RH jsem nic nevidel.

I když se již na webu objevili oficiální důvody, já přidám jeden svůj
názor...

Pokud sledujete vývoj Linuxových distribucí již nějakou dobu a máte
zkušenost s různými druhy, např. Slackware, RedHat, SuSE, Mandrake či
Debian, tak se stále více po téměř dvou pětiletkách co dělám s Linuxem
utvrzuji v tom, že číslování verzí v největší míře odpovídá tomu, jak je
systém uživatelsky přívětivý a vyspělý z hlediska správy.

Proto tady máme Mandrake 9.1, ale pouze SuSE 8.1, RedHat 8.0. Číslo 9 u
Slackware spíše vypovídá o stáří této distribuce, neb co si pamatuji,
existovala již v roce 1994. No a číslo 3.0 u Debianu myslím není potřeba
komentovat.
Takže skok v číslování u RH na verzi 9 značí pokus o posunutí se na
nejvyšší příčky, ale zatím z testů předchozí beta verze RH to je spíše
pokus o psychologický podvod na uživatelích.

Předpokládám, že by se asi jistě ozval ten malý hlouček Debianistů či
zástupci chameleónské firmy a začali se všemožně ohrazovat, takže chci
předejít případně flamewar a vyzvat všechny, aby se nejdříve podívali do
kalendáře... :)

R.V.