Kontrola dostupnosti a odezvy serveru

Jirka Kubík linux na mukt.cz
Úterý Duben 1 13:57:41 CEST 2003

Ahoj,

resim problem kontroly dostupnosti a odezvy serveru. Potreboval bych
nejakou aplikaci ktera
dokaze pravidelne /v intervalu nekolik sekund/ provadet ping na zadanou
IP adresu a predavat
vysledky v nejakym rozumnym formatu ktery by se nechal nejak dal
zpracovat. Vystupem by
mel byt graf dostupnosti a odezvy.

Hledal jsem na netu a napadla me kombinace "neco"+ RRD Tools ale bohuzel
nejak nevim co
pouzit jako to "neco" ... Neresil jste nekdo podobny problem ? Pod
NTsama jsem mel
napsanej takovej softik /nesmejte se, prislo mi to nejsnazsi :-)/ kterej
10x za minutu
pustil ping -n 1 ten_server > ping.dat a z toho soboru co vzniknul
vycetl hodnoty ktere pridal
do jinyho souboru. Ten se potom zpracoval generatorem grafu a bylo to.
Ted bych to chtel
postavit pod linuxem. A ted potrebuji prave neco, co mi nahradi ten muj
softik kterej byl
puvodne napsanej v Turbo Pascalu. :-)

Diky za kazdou radu nebo nakopnuti spravnym smerem ...

Jirka