RH 9 - zkusenosti?

Úterý Duben 1 15:06:43 CEST 2003

On Tue, Apr 01, 2003 at 09:41:02AM +0200, Krištof Petr wrote:

> Na NewsForge to vysvetlovali.
>
> O RedHatu je znamo, ze verze cislovane s nulou na konci obsahuji
> neuveritelne mnozstvi chyb.
>
> A tak ve snaze snizit pocet chyb v nove verzi odstranili tu nulu,
> cimz se situace elegantne vyresila.

Bez aprilove nadsazky je to ve skutecnosti tak, ze RH jiz nepotrebuje
udrzovat distribuci (pseudo) kompatibilni po nejakou dobu, protoze maji
AS, AW atd., ktery ma delsi dobu cyklu.

Schvalne jsem psal pseudo, protoze i v ramci minor verzi doslo obcas k
protlaceni zasadnich zmen (napr. jadro 2.4 do RH 7.1).

Hlavni vlastnost major verzi byla vzdy binarni kompatibilita (tj. nova
Glibc [a pripadne kompilator] s novym major cislem verze).

Navic ve verzi 9 je pouzito NPTL (Native POSIX Thread Library) a nektere
aplikace potrebuji drobne poupravit, aby s tim pracovaly dobre. Takze i
kdyz existuje mezi 8.0 a 9 binarni kompatibilita, nemusi byt zajistena
funkcni kompatibilita.

Uzivatelum to prinese moznost mit novinky vzdy, kdyz budou dozrale
(nebude se muset "tlacit" na to, aby v nove verzi byly pre- verze
programu kvuli tomu, ze prichazi nova major verze a dalsi bude az za 2
roky) a take to zamezi skokovym aktualizacim (a zde casto prezentovane
"horsi kvality" nulovych verzi).

Oficialni vyjadreni uz zde bylo zmineno:

https://listman.redhat.com/pipermail/phoebe-list/2003-March/004919.html

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz