OT: doporucte sitovku

Středa Duben 2 15:38:18 CEST 2003

On Wed, Apr 02, 2003 at 03:31:09PM +0200, Veros Kaplan wrote:
> Ing. Martin Homola wrote/napsal:
> : Dobry den, resim problem vymeny sitovych karet na mensi siti (12 kompu).
> : Pozadavky: PCI, 100 Mbit FD, ovladace pro Linux i Windows, vydrz alespon 6
> : let pri provozu 8 hod / den. Vyclenene finance do 900,- Kc / kus.
> : Uvazoval jsem o RTL 8139, mate s nimi nejake negativni zkusenosti? Pripadne
> : doporucte jine.
>
>   Záleží od výrobce a driveru :-) Se starým driverem rtl8139 a kartami
> Planet to byl téměř spolehlivý "bourač sítě", s těmi kartami byly
> problémy i na Windows. Říkali jsme mu "univerzální viník".

> [...]

rtl8139 je chip. Pouzivaji ho ruzni vyrobci, takze bude podle chipu se
nelze orientovat. Leda podle znacky vyrobce (je-li na karte vubec
nejaky). Bezne kupuju jakoukoliv kartu do 500 Kc a da se rict, ze jsem
zasadni problemy zatim nemel (krome cca 2 let, nez pro 3Com byly
vyladeny ovladace).

Pokud byste se chtel rozhodnout nejak detailneji, doporucuju precist si
zdrojak prislusneho ovladace v Linuxu. Jsou tam versinou male poznamky,
ktere Vas mohou navest.

Podle chipu muzete soudit kartu treba Intel nebo 3Com, protoze tito
vyrobci sve (na zakazku vyrobene) chipy neprodavaji dal.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz