Linux na 286

Jan Senolt senoltj na centrum.cz
Čtvrtek Duben 3 15:06:57 CEST 2003

> Od: <l.rydlo na centrum.cz>
> Linuxu na "pocitac" 286, 2MB RAM, 250 MB HDD, grafika Trident,
> monitor 16 barev.

Na tomhle pojede minix jak divej (mam o 1MB min a i tak je to v
pohode), na disku potrebuje tak max 40MB.

> Jsem linuxovy zacatecnik :o) a mam jeste RedHat8.0 na Celeronu.
> Chtel bych trochu "experimentovat" ale nechci si rozhasit ten
> Celeron. Hodilo by se, aby na te 286ce jel webserver (Apache...),
> databaze (MySQL) a dalo se na tom programovat v Cecku. Xka
> nepotrebuju.

ad webserver: na minixu je neco jako httpd, coz by se s asi mohlo
povazovat, viz minix1.hampshire.edu

ad databaze: no tak to jedine nakou naprogramovat:-)

ad C: v pohode,jen si nejsem jestej, jak je to s podporou desetinejch
datovejch typu (muje cc z minix 2.0.2 je nezvladne)

ad Xka: skutecny Xka na tom taky nikdy nepobezi, naky pokusi o
grafickej desktop ale existujou

Takze jestli _fakt_ chces mit unix na 286ce, tak minix je to nejlepsi
(a mozna i jediny:-) reseni - je to pomerne zajimavej mikrojadrovej
operacni system, do cca 40MB oblasti na disku se ti vejde i s
kompletnima zdrojakama.

J.S.

Centrum.cz Reality: více než 13 000 aktuálních nabídek nemovitostí <http://user.centrum.cz/redir.php?url=http://reality.centrum.cz>