Linux na 286

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Duben 3 22:06:54 CEST 2003

Musite pouzit squid-novm (vyskytoval se na RH5.2cz), ten si vystaci i s
velice malo pameti. 486-100, 20 soubeznych requestu na squida, 5 na apache,
30-50 na pound (non-cache proxy pro zope) to vse na 16MB ramky. Jo, v
posledni dobe byl hustsi provoz, tak neco vzdycky zdechlo (squid, apache
nebo pound) podle toho jak usoudil kernel. Takze jsem dostal P3-950/128MB,
na tom jede squid a Zope na Linuxu.

Mimochodem, jede tam to zope asi 2-100x rychleji (jak co, textove
indexovani asi 2x, servirovani dynamickych stranek 10x a male obrazky asi
100x), nez na NT2k s 2xXeon, 1GB ram...

Odezvy jsou skoro (mozna polovicni-tretinova rychlost) jako ze statickych
stranek z apache, neda se to srovnat s tim, co to delalo na tech NTckach,
obcas to nedalo nejaky obrazek, az si clovek myslel, ze ma nekde chybu v
kodu renderovani stranky (jo, vzdycky tak za tri tydny jsem ten kod vzdycky
cely prosel nebot me sralo co to nedelalo).

To cele na MDK9.1 - dneska jsem si ho instaloval doma na P-223mmx/128M (s
blackboxem jako WM), bylo to ukrutna silenost (pomalost), ale pri normalni
praci se to da (bez KDE/Gnome, pouze blackbox), jen ta instalace byla
hrozna (klik a 5-10 vterin nic). Kdyz uz mam v praci Zope na linuxu, tak ho
musim mit i doma (wokenni a linuxove verze neumi obcas to same, vetsinou
toho vic nejede na woknech - ale treba pouziti OLE wordu na prevod DOCu do
HTML na linuxu neni az tak mozne - sice se da pouzit vw, ale neni to zrovna
ten samy vysledek)

BTW, neslo mi tam nastavit scanner umax astra 610S, sice jsem ho tam dal
rucne, ale xsane mi tvrdi, ze tam zadny neni.

A z wine jsem nemohl pustit ani notepad. Nevite nekdo cim to? Cesty v
konfigu na nainstalovane W95osr2 na jine partisne byly OK.

Jinak k puvodnimu doazu - kdysi jsem taky vymyslel blbiny jakoze linux na
286 - ne, tudy opravdu ne. Sezente si aspon 386sx a tu 286 desku mi
venujte, ja vam klidne na pockani vratim holy laminat, byva to pekna
dekorace (kdyz prijedete za mnou domu - v praci takove nacini na sundavani
soucastek nemam).

A pokud opravdu trvate na 286, tak pak jedine DOS. DOSU existuje spousta,
nedavno (skoro pul roku) jsem je hledal, je jich nejmin 10, mozna i vic,
nektere jsou velmi minimalisticke a docela pritom kompatimilni s msdosem. A
vetsinoou jsou zadarmo a legalne.

Tak to sem se zase jednou rozkecal... Ale kdyz mi pomuzete, budu taky rad.

JL.

Odesílatel: Rybarik, Michal <mrybarik na tronet.sk>
chodi to dobre. az ked som pridal squid, tak uz zacal swapovat. kazdopadne,
podla mojich