Cisco, monitorovani IP

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Neděle Duben 6 23:55:27 CEST 2003

Zdravim,

> Chtel jsem se zeptat jak se daji monitorovat jednotlive IP co prechazeji
pres cisco. Cisco nam routuje 30 verejnych IP a rad bych je napr monitorovat
jejich trafic pres MRTG. Da se to nejakych programem, ci by se dalo pouzit
SNMP a jak?

Kdysi jsem neco takoveho take resil. Jde to v podstate dvemi
zpusoby - bud pres "ip-accounting", nebo pres "NetFlow".
Na ten netflow existuje spousta programu (treba na sourceforge),
ja jsem nejdale dosel s programem  http://micky.ibh.de/~beck/stuff/nfa/ ,
nakonec jsem vsak presel na ten ip-accounting.

Ale odecitat ty udaje z Cisca pomoci SNMP neni nejlepsi reseni,
hlavne pokud je vetsi provoz. Nevim, jak je na tom 26xx, ale
u 2511 to vykonove nezvladal procesor.

Proto jsem si napsal svuj programek v PHP, ktery se periodicky
kazdou hodinu na Cisco pripoji a odecte hodnoty v "surovem"
tvaru - veskere zpracovani pak provadi pocitac vcetne
zapisu do SQL.

Pro zapnuti toho ip-accountingu staci zadat:

interface Ethernet0
 ip accounting output-packets

a jeste je potreba dostatecne dimenzovat tabulku v Ciscu podle
provozu. Pokud vypis "sh ip acco" konci jinak, nez textem
"Accounting data age is xx", je potreba tu tabulku zvetsit.
Treba:

ip accounting-threshold 65536

V pripade zajmu ten programek poskytnu, ale spise jako
inspiraci (nejsem programator, tak to taky tak vypada :-(( )

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301,481621467
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz