COMEDI

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Duben 7 18:04:52 CEST 2003

Branislav Zigmund wrote:
> Nemate niekto skusenosti s tymito drivermi?

Par mensich aplikaci s tim mame za posledni 3 roky udelany.
Vaznejsich namitek k tomu nemam.

> Potreboval by som vediet ci mozem vyuzivat real-time funkcie aj v
> RH.7.3 ak ano tak co musim pre to urobit. Vsetko co som nasiel na
> nete je iba o RTLinuxe 3.x

Pokud se ma pouzivat real time,  tak tam musi byt v jadre RT podpora.
Takze bud RT-Linux (nyni 3.2) nebo RTAI. Pro nove projekty je mozna
doporucitelne RTAI v kominavi s LXRT (podpora real time v user space)
a podporou pro comedi-lxrt.
http://www.aero.polimi.it/~rtai/

My to jedem uz dlouho v kombinaci comedi-0.7.63 a comedilib-0.7.18(?)
s par vlastnima upravama, kernel 2.2.19, RT-Linux 3.1.

Do cisteho RH7.3 RT jadro dostanete jen tak, ze pouzite ciste jadro
z kernel.org bez jakykoliv RH patchu, a to jeste jen jadro pro ktere
je v RT-Linux/RTAI podpora.

Poznamka: spravne by pak na takto patchovanem systemu mel byt znova
prelozen cely system a ten pouzivan (zvlaste v pripade, ze se na
tom bude poustet X-Win a podobne "blbosti").

Poznamka2: Spojovani pojmu real time s IA32 architekturou moc nejde,
pokud teda je pozadovana zarucena odezva v radech desitek
mikrosekund. Pokud na tom pustite grafiku, tak uz jste uplne mimo
a odezva milisekunda obcas nic neni (zpusobeno HW resenim PCI/AGP
a spol). A v kombinaci s nadavkami jako je ACPI, usporny rezim
atd, tak i 10 milisekund chyba casovani je "norma" a u nektereho
HW s tim nic neudelate.

	Majkl

--
  Bc. Michal Dobes

  TES s.r.o.
  Prazska 597,  Trebic 674 01,  Czech Republic
  Tel: +420-568 838 425  Fax: +420-568 838 427
  mailto:dobes na tesnet.cz