COMEDI

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Duben 7 19:43:27 CEST 2003

Branislav Zigmund wrote:

> Som len taky Linuxovy zaciatocnik nemoholi by ste mi poradit ako
> to mam skombinovat?
>
> Ppppprosim :-)))
> Stiahol som zo stranky, kt. ste uviedli linux_2.4.0.tar.gz a
> RTAI_2.4.19.tgz, teraz ho mam rozbalit do adresara s arch
> (/usr/src/linux_2.4.0) a postupovat podla HOW TO, Predpokladajme,
> ze sa mi to podarilo (teda aspon dufam, ze sa mi to podari) a co
> potom?????

Zhruba (jak jsem rikal, RTAI nepouzivam):
Nekam rozbalit cisty kernel z kernel.org, asi volit 2.4.20 nebo
i 2.4.18 jak je puvodne v RH7.3.
V RTAI archivu v adresari patches je patch na jedntoliva podporovana
jadra, doporucuji volit typ patche rthal5g. Ten aplikovat.
Pak jadro prelozit, prvne si ho nakonfigurovat a zapnout v nem
podporu pro RTAI (CONFIG_RTHAL). Nainstalovat.
Pak je nutno prelozit si podpurne veci z RTAI, takze v jeho zdrojacich
make menuconfig; make; make install; make dev.
A pak se jiz mozno vrhnout na testovani prikladu v examples. :-)

Apropo, v plne distribuci (rtai-24.1.11.tgz) je primo v rootu
soubor README.INSTALL. I s nevelkou znalosti anglictiny se to da
dle toho ozivit.

Pokud to pojede a o real time nic nevite tak doporucuji si najit
rtHOWTO.pdf (Real-Time and Embedded Guide) od Herman Bruyninckx,
je to takovy nastin do problematiky.
A na webu RTAI je ke stazeni dokumentace v PDF (rtai_man.pdf
a rtai_prog_guide.pdf).

Branislav Zigmund wrote:
> Ja potrobejum riadit spinanie aktivneho filtra, kt je osadeni IGBT
> tranzistormi. tak potrebujem privadzat impulzy dost presne
> (cca.50 - 100kHz), lebo ak nepridu spravne tak to ten filter asi
> neprezije :-)))   Tak asi sa mam dat do studia RTAI

A k tomu chcete pouzit nejakou normalni digital out kartu, kde chcete
softwarove ridit primo stav vystupu?

Nebo chcete pouzit nejakou kartu s PWM vystupy nebo neco podbneho?

V prvnim pripade se s tim filtrem rozlucte. :-)
Protoze 100 kHz je 10 us, a to je na periodicke spousteni ulohy
v RT prostredi dlouhodobe nesplnitelne (linux, intel architektura).
Jedine by ta aplikace bezela natvrdo ve smycce a nepustit procesor
a ani obsluhu IRQ pro dalsi ulohy (pak ale ani zadny OS
nepotrebujete :).
Protoze i prosty prikaz v login.c printf("login: "); dokaze zpusobit
prodlevu vetsi nez je tech 10 us. :-(
Ono uz jen vlastni nastaveni hodnoty pomoci I/O instrukce na port
muze dle ne/schopnosti dane PCI karty zabrat 1-3 us, cimz je dana
hranicni rychlost (karty s memory I/O jsou obvykle rychlejsi).

Pri pouziti nejake inteligentni karty s generatory pulzu to udelat
pujde, je jen otazka, od ceho se vytvari pozadavek na aktualni
hodnotu na vystupu, pri pouziti takoveto karty tam bude vetsi
dopravni zpozdeni nez v prvnim pripade. Dalsi minus je, ze
v teto chvili neni v comedi podpora pro casovace prilis rozsirena,
pouzitelne jsou nektere National Instruments karty, u nich je
jakasi podpora pro jejich citace na slusne urovni. Existuje
i driver pro specialni PWM kartu od Advantechu (asi 20 hodin stary,
kolega zrovna testuje kolik chyb jsem v nem udelal:), ale ta je
pomala, konci na hranici 100 us.
Pripadne pouzit normalni bafrovany ditilni vystupy nebo analogy,
to je celkem podporovano, je jen otazka opet toho zpozdeni.

	Majkl