Commercial: Linux na CD-vychazi Red Hat 9

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Duben 9 10:18:33 CEST 2003

>    > LGPL licenci. Rozhodne vam nechci upirat pravo chranit
> sve zajmy. Spise jsem
>    > to myslel v tom smyslu, ze pokud si mam vybrat ze dvou zel:
>    > 1. Nekdo distribuje RH9 tak jak je, cimz se porusi licence.
>    > 2. Uzivate se nedostanou k RH9, ale bude to v souladu s licenci.
>    >
>    > tak bych si vybral tu prvni.
>
> To druhé není zlo. To první však ano. Uživatel má jiné
> možnosti, jak originální ISO obrazy získat. Nemusí je kupovat.
>
> Jste pokrytec. "Vždyť je to jedno, že porušujeme někoho
> práva." To se mi
> [...]

Je mi lito, ze to tak vypada. Vite,... vy i ja jsme mozna v situaci, kdy pro
nas neni problem ziskat to, co potrebujeme, aniz bychom porusili prava. Ale
umim si predstavit nekoho bydliciho na vesnici, kdo by to rad vyzkousel, ale
stahnout iso po 28.8 lince ......... zkuste si to. Ja si jeste dobre
pamatuju, jak jsem tahal RH po dial-upu.
Ja nerikam, ze je spravne porusovat neci prava. Bylo by skutecne krasne,
kdyby k tomu nedochazelo a bylo by jeste krasnejsi, kdyby nebyl vubec zadny
duvod, aby k tomu dochazelo.
Ale myslim, ze se na to mozna divam s trochu vic chladnou hlavou nez vy. A
mozna z druhe strany. Spis se snazim porovnat to, co to prinese s tim, co to
vezme. Jak ublizi Redhatu to, ze to nejaky chudak nebude tahat hodiny pres
dial-up, ale nekdo to stahne za nej a pak mu to doruci na CD? IMHO nijak. To
IMHO je tam schvalne, protoze je mozne, ze mu to nejak ublizi, jen o tom
nevim. Rad se necham poucit a pak bez problemu prehodnotim stanovisko a je
uplne klidne mozne, ze reknu:"Mylil jsem se."
Nicmene s pokrytcem na me nechodte, vyznam tohoto slova je mi bohuzel
neznamy. A vubec ten vypad pripominal spis utok nastvane manzelky. Ja
vyjadril nazor. Nerikejte mi pokrytec, ale radsi mi vysvetlete proc to neni
dobre, kde ten clovek sezene originalni ISO obrazy. A klidne je mozne, ze
priste uz budeme stat na stejne strane.

TNX