Commercial: Linux na CD-vychazi Red Hat 9

Středa Duben 9 14:50:16 CEST 2003

On Wed, Apr 09, 2003 at 08:59:35AM +0200, Pavel Janík wrote:
>    From: Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz>
>    Date: Tue, 8 Apr 2003 23:29:55 +0200
>
> Ahoj Milane,
>
>    > > a nyní je to tedy jak? Můžete to, prosím, objasnit? Váš e-mail, který jste
>    > > korektně označil slovem Commercial, oznamoval, že prodáváte Red Hat Linux
>    >
>    > Podle http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/
>
> to, co jsi napsal, je mi vše jasné. A protože mi to je jasně, tak jsem se
> zeptal, jestli je to jasné i původnímu autorovi, který sem dopis se
> subjektem Commercial: .* napsal.

Psal jsem to kvuli tomu panovi, ne kvuli Tve reakci. Chtel jsem, aby ten
pan vedel, kde je problem a jak z neho ven.

>    > Je otazka, co muze napsat. Nicmene pokud by uvedl URL na ISO obrazy,
>    > pojmenovani by se snadno vyhnul a asi by to tak slo.
>
> Pojmenování ano, ale stále by na něj při instalaci vybafl shadow man
> a červený klobouk. Čímž pádem by opět porušil své povinnosti při distribuci
> podobného produktu.

To zas ne. Shadow man nesmi vybafnout z ABCLinuxu 9 (krome toho by
nebylo dobre ani napsat ABCLinux RH 9, protoze to spojuje produkt s
jinym a je to popsano v uvedenem URL).

Proste muze vypalit datove CD a uctovat si manipulacni poplatek za
vypaleni. Co je v tech datech je vec toho, kdo si to objednal (v tomto
pripade) a kdokoliv muze zcela svobodne RH pouzivat a vypalovat
ostatnim. Krome toho nikdo nemusi platit za updaty, kdyz ozeli RHN a
pouzije treba Current, apt-get, krud2date nebo nejlepe Yum:

http://www.linux.duke.edu/projects/yum/

BTW: ten pan zrejme neporusuje ani neohrozuje GPL, ale ochrannou znamku
     ShadowMan (tedy pokud neupira paleni zdrojovych kodu).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz