Elektronickédaòovépøiznání - vyjádøeníøe¹itele (IBM)

Richard24 na xko.cz Richard24 na xko.cz
Čtvrtek Duben 10 12:34:28 CEST 2003

Měl jsem možnost mluvit s vedoucím projektového týmu IBM,
který se stará o zapracování elektronického podpisu do
daňové správy. To znamená, že má na starosti i elektronické
daňové přiznání.

Zeptal jsem se ho na podporu Mozilly pro elektronické
daňové přiznání.

Předně chci říci, že daná odpověď je neoficiální a že mi
byla sdělena již před třemi dny, takže si některé věci
nemusím pamatovat úplně přesně (dříve jsem neměl přístup k
netu).

Vyjádření:
EDP (elektornické daňové přiznání) bylo původně
programováno pro IE a NN4. NN4 obsahuje zastaralé
technologie, takže již není podporováno. Vzhledem k tomu,
že Microsoft již nepodporuje JAVU, uvažuje se o
přepracování pro (SUN) JAVA plugin. Je to ovšem otázka
peněz (MF - Ministerstvo financí to musí zaplatit). O
komunitě okolo Mozilly vědí, ale nepřikládají ji příliš
velkou váhu, protože stránky 1.CA nejsou uzpůsobeny pro
vydávání certifikátů v Mozille, takže nejspíše jen hodně
řvou, ale certifikáty 1.CA nevyužívají. Časem by prý měla
být na stránkách ministerstva uveřejněna specifikace
formátu dat pro EDP, takže si bude moci každý napsat
aplikaci pro EDP - je to prováděno hlavně kvůli účetním
programům, které by pak odesílaly EDP přímo. Na přímou
otázku, jestli tedy ponechají implementaci pro Mozillu na
někom jiném, mi bylo řečeno že chtějí (z důvodu nepodpory
MS) přepracovat EDP i pro Mozillu (Netscape7 nebude
podporován, protože je to starší Mozilla), ale to stojí
peníze - MF to musí zaplatit.

Mně z toho plyne následůjící:
Nadále bombardovat MF stížnostmi, že to nefunguje v Mozille.
Začít bombardovat 1.CA, že nefunguje vydávání certifikátu v
Mozille.
Modlit se, že na přepracování budou peníze.

Richard

Nejlepsi chat v Cechach http://www.Xko.cz
Neomezena postovni schranka na http://mail.xko.cz