OT: rychlost ADSL

Ondrej Feela Filip feela na network.cz
Čtvrtek Duben 10 15:32:31 CEST 2003

On Thu, 10 Apr 2003, Roman DAVID wrote:

> Co mam kuloarove informace od jednoho nejmenovaneho ISP,
> tak je to nasledovne:
>
> Klienti (at je agregace 1:20 nebo 1:50) se proste
> poperou o linku 2Mbps. Tzn. zadny inteligentni QoS,
> zkratka kdo vic sosa, ten vyhrava :-)

Jestli muzu nejake mene kuloarove informace, tak s agregaci to je takto:

Cela republika je rozdelena na oblasti. Z techto oblasti se veskery
"trafik" stahuje do centra, do tzv. agregacniho bodu. V soucasne dobe
jsou zapojene 4 agregacni body: Praha, Brno, Ostrava a Praha-2 (pro zbytek
republiky).  Agregace se provadi tak, ze vsechny ADSL pripojky se stejnou
agregaci jsou privedeny plne do agregacniho bodu a tam se teprve agregace
provadi. Home a Profi varianty jsou agregovany nezavisle, takze se
neovlivnuji. (Maji i rozdilne IP cislovani, etc.)

Takze pokud ma ISP v Brne 1000 zakazniku na ADSL home 192 (in192 u Ipexu)
a 400 na ADSL profi 256 (in256+), z agregacniho bodu vychazi (tedy spise
vchazi) 2 logicke trubky: 192*1000/50 = 3840kbps a 256*400/20 = 5120. To
je vedeno do Prahy a tam predano danemu ISP.

Jinak souhlasi, ze zadny QoS to nema. Ale rozdilne agregace se nemichaji.

> "Nejlepsi" na ADSL je, ze se na tom nedaji provozovat zadne
> aplikacni servery, protoze to jde pres ppp, ktere se pri necinnosti
> odpoji a spojeni nelze vyvolat ve smeru ISP->zakaznik.

To myslim neni hlavni problem ADSL. Pokud posilate keepalive, k odpojovani
nedochazi.

> Zkratka a dobre, ADSL je takovy lepsi dial-up.

To spise ano, obzvlaste v home variante.

> Roman DAVID

Do budoucna se pocita s vystavbou dalsi agregacnich bodu, dle rozdeleni
site CT, tedy bude to kopirovat byvala krajska mesta.

			Ondrej Filip

--
 (  IPEX a.s.   /    GIN internet communications  )
  Ondrej Filip        Member of Board of Directors

  Office : Bozeny Nemcove 5,    Praha 2,    120 00
  Tel/Fax: +420 386 357 594       +420 386 357 623
  Email  : ondrej.filip na ipex.cz http://www.ipex.cz