setxkbmap vs. XF86Config (Xka 4.3)

Tomáš Obšívač xobsivac na fi.muni.cz
Čtvrtek Duben 10 16:20:29 CEST 2003

Dobry den,

chtel bych (jak zde uz probehlo) nastavit ve svem XF86Conf. prepinani
klavesnice, nelepe pomoci Alt+Shift. Na to by (doufam) melo stacit:

    Option "XkbRules" "xfree86"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "us,cz_qwerty"
    Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle"

Jenomze v mem Mandrake 9.1 + BlackBox 0.65 tohle nastaveni nedopadne.
Klavesnici sice prepina, ale ma vedlejsi efekty:

- prepinani oken pres bbkeys (Alt+Tab) je nutno potvrdit Enterem nebo
  zrusit zmacknutim Esc, brr

- (nejpodivnejsi) v Mozile obcas nejde vyplnovat adresu nebo formulare
  (ale instant find funguje), nedela to taky nekomu?

- v Bluefish se pri ceske klavesnici (mozna obou) rozbaluji menu, jako
  bych Alt drzel porad

Napada nekoho vysvetleni tohoto chovani? Predem diky za odpovedi.

Docasne jsem to vyresil prepinanim pres bbkeys,
   KeyToGrab(Down), WithModifier(Control), WithAction(ExecCommand), \
   DoThis(setxkbmap us)
   KeyToGrab(Up), WithModifier(Control), WithAction(ExecCommand), \
   DoThis(setxkbmap cz_qwerty)
ale neprijde mi to dostatecne elegantni...

PS: Protoze z ceske klavesnice chci jen pismena s akcenty (a akcenty),
stacilo by mi asi jen "Neco+3=š" (o tom se tu nekdo zminoval, ale
neprisel jsem na to, jak na to :). Neco muzou byt i ty zbytecne klavesy
s tema (letajicima/padajicima?) okynkama.

--
     Tomáš Obšívač <xobsivac na fi.muni.cz.nospam>
     http://toob.redir.cz/		Jabber: toob na njs.netlab.cz

As per that big pine discussion I decided to try mutt.
http://www.fi.muni.cz/~xobsivac/download/lambda.[mp3|ogg]