ako obist restriktivny firewall

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Duben 10 17:21:20 CEST 2003

On Thu, Apr 10, 2003 at 05:06:51PM +0200, Rybarik, Michal wrote:

> presiel som si ppp over ssh aj ppp over stunnel, ale narazil som na problem - jedna strana (server) je sice linux, tam je to ok, ale klient je w2k workstation, a zatial nevidim sposob, ako to na klientskej strane rozbehat. standardne windowsove ppp cez ssh nepretlacim. podarilo sa mi najst dosovy port linuxoveho pppd, este je otazne co to bude robit pod windowsami, ci to bude chodit, a este stale nemam ideu ako to nasijem na ssh alebo stunnel pod win32.

Stunnel existuje i pro Win32, ale spoluprací s PPP démonem si
nejsem moc jistý. Pokud jsou na jedné straně Windows, pak bude
nejvhodnější použít IPsec (např. FreeS/WAN) - pokud se vám
podaří přesvědčit správce firewallu, aby povolil příslušnou
komunikaci. U různých speciálních řešení (CIPE, vtun, ...) asi
bude obecně problém s windowsovou protistranou. Ale je možné,
že pro některé taková věc existuje.

                                                 Michal Kubeček