Fw: Denni backup

Kvasnička Václav Ing. - Pontex s.r.o. vq na pontex.cz
Pátek Duben 11 10:39:29 CEST 2003

Souborový server dosud provozovaný pod WinNT4 jsem přesunul na SuSE Linux 8.0 se Sambou. Chodí bez problémů i s RAIDem Promise, počet uživatelů cca 70, využitý datový prostor ~60GB. Teď jsem pustil další server (SuSE 8.1), na něm chci vytvářet denní zálohy. Situace je tato: Server "linux" sdílení adresář "/px", server "linux2" sdílení adresář "/px2". Chci vždy jednou za den pustit kopírování všech nových a změněných souborů z "/px" do "/px2". Jaký postup je nejlepší? Já jsem zatím zvažoval tyto cesty (asi o řadě dalších ještě ani nevím):

1. Na "linux2" spustit nejprve "smbclient //linux/px -N -Tc /px2/zaloha.tar * " - to během pár hodin udělá tar na "/px2/zaloha.tar". Pak jednou denně pustit "smbclient //linux/px -N -TcN /px2/zaloha.tar /px2/zaloha.tar * ", což by mělo přikopírovat nové/změněné soubory. Velikost taru je cca 55GB, první příkaz proběhl dobře, druhý zdánlivě taky, ale tar má nulovou délku, takže chybička. Je tudy cesta?

2. Zkoušel jsem taky v smbclient spojení použít mget, ale to nevyhovuje - soubory na /px2 mají změněný čas, což je nepřijatelné.

3. Samozřejmě bych to mohl honit přes XCOPY pod Windows na stanici připojené k oběma linuxovým serverům, ale to je až nechutná oklika

Cílem je, aby kopírování startovalo automaticky v danou dobu (obdoba AT v NT, tady to bude tuším cron?). Je možné zajistit spouštění kopírování, aniž by byl někdo přihlášen na "linux2"?

Předem dík za odpovědi.

V.Kvasnička

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.