Elektronickédaňovépřiznání - vyjádřenířeąitele (IBM)

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Duben 11 11:19:03 CEST 2003

On Fri, Apr 11, 2003 at 11:04:25AM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Takze muj nazor, ktery nikomu nevnucuju je ten, ze za normy by se
> mel platit poplatek, ktery odpovida usili a praci na jejich dosazeni a mely
> by to by't byt~, trosku zkostnatelejsi organizace, jejich dopad ale
> pocitujeme dneska a v jinych oborech to funguje. Strouby a maticky sedi,
> spojovaci technika zapada...

S tím bych moc nesouhlasil, arogance velkých SW firem je taková, že
budou kašlat na instituce, ať nekomerční nebo komerční. Rozdíl bude
jen v tom, že bude-li specifikace placená, nebude přístupná samotným
uživatelům, takže si nebudou moci zkontrolovat, zda je chování aplikace
v pořádku.

Zkuste si to představit v případě HTML. Když dnes má někdo na stránkách
brutálně nekorektní pseudoHTML, lze ho odkázat na příslušnou specifikaci.
A je aspoň minimální šance ho přesvědčit, aby se podle ní řídil. Bude-li
placená, nekoupí si ji nikdo kromě velkých firem. A ani ty ji nebudou
brát příliš vážně, protože jim přestane hrozit, že je někdo na chybu
upozorní.

>                              - zkuste dneska vzit komponenty dle
> "pocitacovych" norem a poskladat pocitac (PC) - vzdyt to bylo a je uplne
> vobycejna stavebnice - mate odhadem asi 20% pravdepodobnost, ze se Vam to
> vubec rozdeje... - kde to jsme?

Tak to mám asi extrémní štěstí. Zatím to bylo tak, že pokud mi takto
sestavený počítač nefungoval, byla některá z komponent vadná.

                                                        Michal Kubeček