filtrovani provozu podle aplikaci

Pavel Urban urbanp na mlp.cz
Pondělí Duben 14 07:33:26 CEST 2003

Pavel Kankovsky wrote:

<snip>

> Muzete, prosim, jmenovat, ktery program je tak nakazen outlookotidou, ze
> to dela? Abychom se mu mohli zdaleka vyhnout, pripadne autora vylecit
> cluestickem (*).
>
> Na podobne programy, pokud uz si jejich pouzivani opravdu nemuzete
> odpustit, je asi lepsi nejaky sandbox, napriklad <reklama> Subterfugue
> </reklama>, nebo treba systrace (pry uz ho portovali i na Linux).
>
> (*) Cluestick je klacek, kterym nekoho mlatite do hlavy tak dlouho, nez se
> mu v ni rozsviti. ;)

Mate pravdu, pod Linuxem to zase tak tragicke nebude a vystacim si
nejspis se standardnim paketovym filtrem, ale priklad takoveho programu
uvest muzu - Mozilla :-[ Presneji receno jeji mailovy klient. Pokud Vam
Vas osobni spammer posle mail v HTML s 50ti odkazy na obrazky z
pornoserveru, tak se ty obrazky spokojene natahaji. Pokud je to sukani
jeste animovane, tim lepe.

Nicmene je pravda, ze ac ve Widlich je pouziti personalniho firewallu
takrka nutnost kvuli rozlicnym spywarum a deravym aplikacim, v Linuxu
tohle vyuziju jenom vyjimecne. Tam se (zatim) tenhle model vydelku (ehm)
prilis nenosi.

A cluestick znam. Www.userfriendly.org rules ;-)

Pavel Urban (pavel.urban na hq.iol.cz)
IOL system disaster
Internet OnLine, www.iol.cz
     Vegetables should not operate electronic equipment.
            Computer Stupidities, http://rinkworks.com/stupid/