zakazat login pres ssh ale ftp povolit

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Pondělí Duben 14 10:54:06 CEST 2003

->>> muzete mi poradit jak mam udelat aby uzivatele (ktery maj normalni ucet
->>> na stroji) aby mohli se prihlasovat na FTP ale nemohli na SSH? nak toho
->>> nemuzu docilit pres /etc/security/access.conf. Treba na to jdu spatne?

->> v /etc/passwd treba tymto uzivatelom zmenit shell, tusim /bin/false by
->> malo byt ok.. taky cas sa uz na masinu do shellu nedostanu, ostatne veci
->> (ftp, pop3, atd) bungovat bude. alebo ked chces zakazat ssh uplne, tak
->> ho proste stopnut, ako tu niekto radil.

-> To bylo prvni co me napadlo, ale kdyz dam do /etc/passwd treba /bin/false
-> nebo /dev/null tak se neda prihlasit vubec. Pak mi nejde se prihlasit ani
-> na ftp ani na pop3 (vsude pise ACCESS DENIED)... proto jsem se ptal ze na
-> to jdu asi spatne.

treba pridat dotycny program do /etc/shells. FTP totis kontroluje ci shell
pouzivatela je medzi 'dovolenymi' a ak nie, nedovoli mu prihlasenie.
The only substitute for good manners is fast reflexes.