h323+messenger+firewall

Dusan Sys sys na net-service.cz
Pondělí Duben 14 22:45:50 CEST 2003

Ahoj,

snazim se zprovoznit MSN messenger za firewallem, ale bezuspesne. Uz jsem prolezl vsechno mozne, ale stale to nechodi. Asi delam neco spatne. -:(
Nachazim se za firewallem na privatni siti. NAT a vse ostatni funguje bez problemu. Mam nainstalovan patch do jadra pro podporu h323 a moduly ip_conntrack_h323.o a ip_nat_h323.o jsou na firewallu natazene.  Protistrana je na verejne ip adrese a kdyz ja vyvolam hlasove spojeni tak on me na druhe strane vidi jako privatni adresu. Spojeni se sice navaze ale nic neslysime ani na jedne strane. Jeste pri navazovani spojeni dostanu hlasku:

Upozornění: Počítač, poskytovatel služeb Internetu nebo síť používají
některý z překladačů NAT (Network Address Translator). Některé nástroje NAT
znemožňují hlasovou nebo obrazovou konverzaci.

Takze uz opravdu nevim co mam zkusit. Skousel jsem i presmerovavat porty pro netmeeting a msn do vnitrni site, ale take to nechodilo

Diky za kazdou radu.

Zdravi Dusan Sys