Legalni vypalovani CD vs. Red Hat?

Úterý Duben 15 09:47:36 CEST 2003

On Tue, Apr 15, 2003 at 09:16:02AM +0200, Kovar Jan wrote:
> Myslim, ze ocekavat reseni z teto diskuse nema moc smlysl. Aspon zatim.
> Neumime totiz diskutovat. Misto diskuse se hadame. Jen malo lidi umi
> naslouchat tomu, co pisi jini a hledat duvod jejich postoje. Jsme omezeni
> trubicovym videnim, vidime jen to svoje a co se lisi od naseho postoje, na
> to utocime.
> Co se tyka teto konference, tak jsem si vsiml, ze spousta lidi je
> presvedcena, ze oni maji pravdu a pokud ma nekdo jiny nazor, tak je ohen na
> strese (Neberte si to osobne, taky se obcas necham unest. Ale snazim se to
> [...]

Na URL: http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/ je u
RH jasne napsano, co se muze a co ne. Ochranne znamky existuji a
existovat budou. Prodavat (resp. v tomto pripade replikovat) Skoda
Octavia, Red Hat Linux, Mandrake Linux atd. muze pouze majitel ochranne
znamky, at uz kdo chce nebo ne. Ostatni to mohou za dodrzeni jistych
podminek sirit. Jednou z nich je neoznacovat tyto produkty jejich vyse
uvedenymi nazvy, kdyz nepochazeji od jejich majitele.

Nicmene *lze* vypalit datovat CD a (jak jsem jiz zde prezentoval) lze na
WWW strankach zrejme pouzit napr. URL k danemu ISO obrazu (jako nahradu
za oznaceni, ktere pouzit nelze, ale to je zalezitost prislusnych osob,
aby si to zjistili, zamysleli se nad tim nebo si zaplatili u nekoho jine
reseni [treba koupi licenci od puvodni firmy nebo souhlas k danemu
pocinani]).

Pokud firma (kterakoliv) nebude svoje znamky chranit, pak lze napadnout
jejich vlastneni u soudu a znamka propada. Stane se vseobecne pouzivanym
slovem (jako treba slovo vytah apod, nedelam si narok na exaktni pravni
klasifikaci). Kdyby k tomu doslo, obavam se, ze bychom ztratili velmi
mnoho (zanik znacky Red Hat by znamenal zastaveni financovani vyvoje
velmi zajimavych projektu, stejne tak u ostatnich komercnich firem
zabyvajicich se Linuxem).

Druha moznost je nechutne propirani zneuzivani ochranne znamky u soudu,
coz by byla pro zmenu ostuda nasi komunity a cele CR (ze jsme to
nedokazali vcas vyresit). Je zbytecne diskutovat privlastneni prijmu
nekym, komu nepatri (a jestli se to zde delo pred 5 lety, nejsme snad
proboha jiz v teto drevni situaci a dobe) bez toho, aby se choval
korektne.

To, co zde vidim je snaha p. Drvoty svalit odpovednost na nekoho z
komunity, kdo "posveti" (nebo posvetil) jeho podnikani. To je zoufale.
Jako druhy v rade je pan Literak, ktery se snazi obvinit (nebo se hajit)
z vlastniho porusovani licence (nebo neschopnosti ji dodrzet, pripadne
uvadet duvod stazeni RH z nabidky) komunitu (nikdo se neprihlasil, aby
nas problem [za uplatu] vyresil). To take neni fer.

Tohle je tristni situace a ja protestuji proti tomu, abyste zjednodusil
tento thread na konstatovani, ze nekdo se necha unest, vidi trubicove
nebo tvrzenim, ze se hadame (a prislusne to navic generalizovat).

Uvedomte si prosim, ze si neberu servitky zamerne a je mi uplne jedno,
jestli budu ukazovat na ctene celebrity nebo neviditelne plebejce.
Odmitam merit dvojim metrem, ale zaroven odmitam byt arbitrem nebo tento
problem za nekoho resit (zaroven ale poskytuji URL i moznou cestu k
reseni).

Domnivam se, ze prave toto by mel resit CZLUG, pokud ma byt k necemu
dobry. Protoze prave tento stav je projevem zahnivajiciho stavu uvnitr
komunity, za kterou toto sdruzeni vystupuje (a zaroven si nedelam iluze,
ze by CZLUG v dohledne dobe neco skutecne vyresil, nicmene mohlo by byt
alespon slyset jasne pocatecni stanovisko [nic se nedeje/problem
existuje/delejte si co chcete/stanovisko nezaujmeme/pravo a ochranne
znamky by se mely dodrzovat/apod]).

Nerad se opakuju, ale problem je jasny a zrejmy.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz