velikost swap odilu

Radek Kohout Radek.Kohout na op-profashion.cz
Úterý Duben 15 10:08:49 CEST 2003

Ahoj

Subject: Re: velikost swap odilu

> -> On Sun, Apr 13, 2003 at 07:21:31AM -0500, linux_lukas na atlas.cz wrote:
> ->>   Chtel jsem se zeptat jak velky by mel byt swap odil. Mam zazito ze
> ->>   dvakrat tolik nez je operacni pamet. Ale kde se zastavit pokud ma
> ->>   clovek operacni pamet 0,5GB pak by swap odil musel mit 1GB. Kde je
> ->>   ta hladina u ktere by se melo skoncit.

Existovalo jadrov kterem se chyba spravce pameti dala obejit tim, ze
swap > 2.5x RAM.

> [...]
> -> potřeba." Máte-li 512 MB RAM a máte jistotu, že vám nehrozí její
> -> vyčerpání, pak nepotřebujete swap vůbec. Pro někoho jiného může být
> -> i 2 GB swapu málo.
>
> niektore stare systemy to vyzadovali - vtedy to nebol nezmysel. Aj teraz
> ma zmysel - linux za snazi optimalizovat vyuzitie pamate tak, ze kazda
> stranka ktora nepochadza z namapovaneho suboru, ma svoju kopiu na swape. V
> pripade ze ju treba odswapovat a nebola zmenena od poslednej
synchronizacie
> (to si kernel postrazi) moze byt skratka zahodena. Takze sa tymto redukuje

V kazdem pripade, pokud se jedna o pocitac, ktery bezi nonstop, je treba
swap hlidat.
Vzdy se muze najit aplikace ( u mne samba 2.0.7), ktera neuvolnuje pamet tak
jak by mela.
A pokud mate maly swap (napr. 512 MB RAM, 512 MB swap), snadno se vam stane,
ze vam najednou aplikace "preroste pres hlavu". a za plneho provozu se jen
modlite,
abyste rychle nasel navod, jak pridat 2GB swap do souboru.

Takze ja sam za sebe, pro svuj klid se budu snazit dodrzet swap > 2.5xRAM.
( i kdyz na PC se 2GB RAM uz to bude mozna celkem sranda)

s pozdravem "SWAPu neni nikdy dost"