odchyt downloaderov cez IPTABLES ?

P.L. plnews na seznam.cz
Úterý Duben 15 21:13:07 CEST 2003

> zdar ...
>
> Stale sa potykam s problemom, ze niekto zahlti linku nejakym velkym
> stahovanim. Viem si napriklad rozsekat linku na drobno podla protokolov,
> zdrojovej adresy atd. Ale stale mam problem, ze pokial niekto stahuje
> nieco velke a z rychleho sajtu zobere vacsinu pasma. Skusal som
> delay-pool vo squide ale to nevedelo vyuzit uvolnene pasmo. Tahal to iba
> fixnou rychlostou aj ked bola volna linka. Zaradit daneho cloveka
> natrvalo nie je moc OK lebo to je kazdu chvilu niekto iny.
>  Najviac by asi vyhovoval scenar: zatazujuci stream oznacit a zaradit do
> [...]

Podle mě to není práce pro iptables ale pro Traffic Control. Rozdělit
uživatele do tříd s tím, že mohou sdílet pásmo. Pak budou v případě, že své
pásmo nepotřebují, půjčovat jiným a v případě, že ho potřebují, tak bude
jejich. Podle počtu aktivních uživatelů se budou o celé pásmo dělit buď
spravedlivě nebo podle priorit.

Petr