sw raid1 na mdk 9.1,vykon?

Jan Krnavek jan.krnavek na studentagency.cz
Středa Duben 16 13:10:09 CEST 2003

Dobry den,
nainstaloval jsem sw raid 1 z mdk 9.1 na  2x western 120gb 8m ,7200. Jako filesystem jsem pouzil
xfs.
Mam nekolik otazek.

1)Po mereni pres hdparm  jsem nameril 45mb/s ,(to je stejna rychlost jako na samotnem disku).
Ocekal jsem ,ze rychlost cteni bude o neco vyssi ,protoze system muze cist z obou disku,je tento predpoklad spravnej?
Se zapisem ,tam zvyseni rychlosti neocekam.
Ma nekdo stejne zkusenosti?

2)Pri vytvareni raidu sem nastavil hodnotu stripu 64k ,je to optimalni volba ,kdyz ocekam na raidu hodne malych souboru.Jak zvolit spravnou velikost?

Diky za odpoved,
hanz

Jan Krňávek
IT administrátor