wine a MSAccess, chodi to?

Dalibor Smolik rstrade na volny.cz
Středa Duben 16 13:54:00 CEST 2003

Ano,
beru na vedomi. Prikladam tez text meho navodu.
Dalibor

pracoval jsem asi 5 let s MS Accessem a rozhodl jsem se
přejít na linux. Co však s databází?
Pokusil jsem se o převod (poměrně úspěšně), proto Vám posílám
návod, jak jsem to udělal.
Jsem laik, počítači se zabývám jen jako vedlejší produkt mé práce,
proto tomu odpovídá možná i postup - ale funguje to.

Postupoval jsem takto:
-  databázi jsem samozřejmě zazálohoval
- osvědčilo se mi přejmenování názvů tabulek a polí jednoslovným názvem
   bez české diakritiky (jmeno_a_prijmeni) ještě před jakoukoliv další
   činností
- je třeba na stroji s Windows instalovat MySQL pro Windows
   spustit MySQL . Pak nainstalovat MyODBC pro Windows
-  spustit Start-Ovládací panely - zdroje ODBC-Uživatelské DNS - sample
MySQL
-  otevřít databázi v MS Access, jednotlivé tabulky uložit jako export -
    Databáze ODBC, zadat jméno a zdroj dat počítače - sample-MySQL.
    Dát OK.
    Toto je potřeba provést u každé tabulky zvlášť.
Po dokončení práce jsou data uložena v příslušném adresáři (databáze test)
a je možné s nimi dále pracovat, např. překopírovat do linuxového stroje
a upravit příslušným způsobem přístupová práva.       Takto připravenou
databázi je již možné používat s ohledem na zvolené API.
Já používám PHP přes prohlížeč a po určité době jsem si zvykl na trochu
jiné ovládání.
U sestav zatím postrádám víceúrovňové seskupování,  jinak jsem spokojen.
Předpokládám, že u Postgresu bude postup analogický.

Přeji hodně úspěchu  a silné nervy -  pokud něco nepůjde, napište.
zdraví
Dalibor Smolík