licence ISO obrazů Red Hat Linux 9 ?

Středa Duben 16 22:46:28 CEST 2003

On Wed, Apr 16, 2003 at 10:27:56PM +0200, Martin Bajer wrote:
> Ahoj všichni,
>
> pod jakou (softwarovou) licencí jsou šířeny ISO obrazy
> ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/linux/9/en/iso/i386/shrike-i386-discX.iso
> ?
>
> Jsou šířeny pod GNU GPL ?
>
> Je to ještě svobodný software podle definice
> http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.cs.html ?
> - jak to, že není možné "šíření za poplatek" ? Jak tomu může bránit
> ochranná známka ? Vetšina software v distribuci je přece chráněna GNU
> GPL, která svobodu zaručuje ?
>
> Na stránkách Red Hat jsem našel pouze:
> [...]

Jednotlive programy muzete sirit podle licenci, ktere jsou v nich
obsazeny. Red Hat Linux obsahuje nejen GPL SW (cca 700 GPL, 220 LGPL a
130 BSD balicku, zbytek ruzne dalsi licence).

Zasadni problem je v existenci ochrannych znamek uvnitr CD, na ktere se
vztahuje prave to, co jste prehledl. Jejich redistribuce je povolena za
presne definovanych podminek, ktere naleznete v jiz nekolikrat
zminovanem dokumentu na adrese (viz odkaz z Vami zminene stranky):

http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/

Proto lze ISO soubor sirit jako celek jen za limitovanych podminek.

Tyto podminky jsou dost benevolentni a snadno najdete nekolik
distribuci, ktere postihuji sireni instalacnich CD podstatne
restriktivnejsimi podminkami.

Krome toho by slo chranit praci, kterou distributor vynalozil na
vytvoreni ISO souboru (tj. adresarova struktura, doplnujici informace
nutne pro funkcnost CD, samotny instalacni program apod). V tomto miste
vsak (u distribuce Red Hat) problem neni.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz