licence ISO obrazů Red Hat Linux 9 ?

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Čtvrtek Duben 17 11:33:53 CEST 2003

On 17 Apr 2003, Martin Bajer wrote:

>  Takto tomu asi většina rozumí. Jak je ale možné, že pokud se tyto
> jednotlivé programy redistribuují s nějakou cizí ochrannou známkou, tak
> původní licence jakoby ztrácejí na platnosti a jsou ochrané známce
> podřízeny ?
>  Mějme program uvěřejněný autorem pod GNU GPL. Příjemce ISO obrazu je
> podle me omezen na svém právu redistribuovat tento program (práva k
> programu se omezila).
>  Jinak řečeno: program uveřejněný pod GNU GPL považuji za svobodný
> software (http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.cs.html). ISO image RH 9
> [...]

Když dokážete najít definici free software a porozumět jejímu obsahu, tak
mě docela překvapuje, že stejně tolik úsilí nevěnujete tomu najít si
příslušný dokument pro RedHat.
Takže tady máte odkaz:
ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/linux/9/en/os/i386/EULA

a myslím, že po přečtení a porozumění pochopíte, že jsou obavy vaše
naprsto liché a zbytečné. Bohužel EULA není v češtině, takže to
předpokládá, že ovládáte anglický jazyk aspoň na úrovni pochopení významu
slovíček DO NOT, MUST, REMOVE.

Tímto také snažně prosím ostatní, kteří chtějí přispívat do podobné
diskuse, PŘEČTĚTE si to o čem se mluví, přečtěte si to do konce, dvakrát
nebo třikrát, předejde se podobným výše uvedeným příspěvkům.

R.V.