hromadny chmod, chown s rozlisenim adresare a souboru

Ladislav Danko ladislav.danko na acsnet.sk
Čtvrtek Duben 17 11:40:31 CEST 2003

On Thursday 17 April 2003 10:02, oldfrog na volny.cz wrote:
>        právo čtení (read), `w' zápisu (write),  `x'  právo  provádění
> programu
>        nebo  přístupu  do  adresáře  (execute),  `X'  je  totéž  jako
> `x', ale
>        nastavuje se pouze souborům, které pro některou kategorii už
> právo  `x'
>        mají,  a adresářům.
>
> Jaky to ma prakticky smysl?

$>su - root
$>cd niekam/do/adresarovej/struktury
$>chmod -R 444 *
$>chmod -R ugo+X *
a vysledok je taky, ze od toho adresara vsetko dolu ma na subory pravo
read a do adresarov mozes vliezt a vylistovat ich; keby nebolo `X'
prepinaca musel by si nejakym skriptom prechadzat adresare a testovat
co je subor a co adresar a podla toho sa zariadit;

--
laco.