OT: image ntfs

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Duben 17 11:32:40 CEST 2003

On Thu, 17 Apr 2003 09:06:40 +0200, Ivan Suchy <is na sth.sk> wrote:

>Omluvam sa za OT ale potreboval by som nejakym
>sposombom vyzalohovat ntfs particiu (hda1) na
>ktorej je XP, (naistalovat tam na isty cas linux),
>tak aby som to potom mohol vratit do povodneho stavu.
>
>Vedel by mi niekto poradit, ci to je mozne, napr.
>pomocou prikazu "dd", alebo pomocou nejakej inej
>utility. Doteraz som pouzival norton ghost ale ten
>pre XP nemam k dispozicii.
Ano pomocí dd to jde. Je dokonce jedno jestli je to ntfs nebo cokoliv jiného.
dd nečte strukturu té partition, jednoduše to zkopíruje. To sebou zase nese
tu nevýhodu, že výsledná kopie zabere tolik místa jako celá partition - bez
ohledu na to kolik je tam uživatelských dat.
--
        Jiří Lisický                      ČD KMŽP Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Vídeňská 15