Ako zhodit druhy linux?

Karel Kral co-as na quick.cz
Čtvrtek Duben 17 12:35:33 CEST 2003

Dobry den,

Tomas Griger/GEMMA Systems spol. s r.o. napsal(a):

> prudu sa firewall shutdown-e. Program umoznuje spustit skript, ktorim by
> som mohol zhodit aj druhy server.Ako vsak nato?Ma niekto nejaky napad,
> pripadne nejake uz funkcne riesenie?Tomas

K apcupsd (coz bych v tomto pripade preferoval) a ssh (klony) bych jeste
pridal svoje reseni: delat to pres inetd (1) ci xinetd (2)

1: do /etc/inetd.conf si dat
shutdown stream tcp nowait /sbin/halt

nebo 2:
vytvorit si v /etc/xinetd.d/ soubor
shutdown s obsahem

service shutdown
{
         socket_type     = stream
         wait            = no
         user            = root
         server          = /sbin/halt
         disable         = no
}

Do /etc/services si dat
shutdown 9999/tcp

A pak staci pripojeni na port 9999 a masina se vypne (treba telnet
stroj:9999). Pres firewall je vhodne osetrit IP odkud je to mozne shodit ;-)

Karel Kral

PS: Obcas potrebuju, aby BFU "spravce" umel nejaky router
restartnout/vypnout - udelal jsem si k tomu ovladaci programek pod MS
wokna (s tlacitkama a barvickama) - kdyby nekdo chtel ;-)))
---