sound chip CMI8738-MC6 a 5.1 výstup (nejde subwoofer)

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Duben 18 10:55:09 CEST 2003

Preji krasny den !

Mam tu mensi problem se zvukovkou :
MainBoard MSI 845PEMax2 s on-board cipem 8738.
System : RH 7.3, kernel 2.4.18-19.8.0, alsa-0.9.0rc6

Necekam od toho zadne zazraky - a az do vcerejska mi to stacilo,
protoze jsem jel "dvoukanalove". Zkusil jsem si ale pripojit
bednicky 5+1 a byl jsem mirne rozcarovan :
 - "satelilty" jsou male a zvuk z nich je oklesteny o basy
 - subwoofer to ale bohate vynahradi (pokud slape)

Tedy jen pod MS Win - tam jsem nastavil ze se ma pouzit vystup
5.1 a uz to hralo dobre (obyc dvoukanalovy zvuk z WinAMP-u).

Ale jak se to ma udelat v linuxu ? Nastavil jsem gnome-alsa-
mixer takto :

zalozka C-Media PCI CMI8738-MC6

[ ] 3D Control - Switch
[X] Line-In As Bass
[ ] Line-In As Rear
[X] Mic Is Center/LFE
[ ] Mic Boost
[ ] IEC958 5V
[ ] IEC958 Copyright
[ ] IEC958 In Monitor
[ ] IEC958 InPhase Inverse
[ ] IEC958 In Select
[ ] IEC958 In Valid
[ ] IEC958 Loop
[ ] IEC958 Output
[ ] Exchange DAC
[X] Four Channel Mode

.. ale do basaku nic nejde.

podle dokumentace
alsa-driver.../alsa-kernel/Documentation/CMIPCI.txt by se to
melo nastavovat prave tim "Line-In As Bass" :

	"There is a control switch, "Line-In As Bass". As you can
	 imagine from its name, the line-in jack is used for the bass
	 (5th and 6th channels) output."

A dale :
	"The recent CM8738 chips support for the 4/6 multi-channel
	 playback function. This is useful especially for AC3 decoding"

Dotazy :

 - chodi to nekomu 5.1 na stejne zvukovce ?

 - mozna se ptam blbe, ale je tahle zvukovka pod linuxem schopna
prehravat "dvoukanalovy" zvuk do 5.1 ? A pokud ano, jak se to
nastavi ? Jde mi hlavne o to, aby se rozbehnul basak ...
Zatim neplanuju DVD ani nic podobneho co by vyuzilo 5.1 naplno,
ale poslouchat vystup z xmms jen v satelitech neni to prave
orechove.

 - pokud to jde, je nutne nastavovat volby "Line In As Bass"
apod. kdyz mam tyto vystupy vyvedene na extra panylku ? IMHO by
na tom pridavnem panylu mely byt porad a zminene volby jsou
potreba pokud by se mely/musely pro vystupy vyuzit vstupni
konektory Line a Mic, ale nejsm si tim jisty.

Diky predem za odpoved.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s