KDE a Compose

Hana Skoumalova Hana.Skoumalova na ff.cuni.cz
Pátek Duben 18 12:30:09 CEST 2003

Dobrý den,

mám sice problémy se Solarisem, ale možná by mi pomohlo, kdyby mi někdo
vysvětlil, jak to chodí v Linuxu. Mám na Solarisu nainstalované KDE, ale
nejde mi v něm psát česky. Locales jsou správně - v CDE i v Gnome česky
píšu a i aplikace, které nejsou součástí KDE, dokážou v KDE psát česky.
Vypátrala jsem, že aplikace KDE nenačtou soubor Compose, kde jsou jednak
definovaná písmenka z iso-latin2 a jednak klávesové sekvence, kterými se
píšou. Problém tedy je, že KDE se nikde nedozví, co to je ccaron, uring
atd. Latin1 je nějak zadrátované v Sunovské klávesnici, takže můžu psát
Compose+`+e a dostanu č (c s háčkem), ale není to úplně ono. Takže můj
dotaz zní: kde se KDE na Linuxu dozví, že ccaron je "\350", uring je
"\371" atd.?

Hanka
--
Hana Skoumalova                Charles University, Faculty of Arts
                                          Institute of Theoretical