Jak synchronizovat DHCP s DNS ?

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Pátek Duben 18 20:38:54 CEST 2003

1. Musíte mít DHCP, které aktualizaci dokáže (ISC DHCP 3.x)

2. Doplnit konfiguraci DHCP (dhcpd.conf):

   authoritative;
   use-host-decl-names on;
   update-static-leases on;
   ddns-update-style interim;

   zone vase_domena. {
           primary 127.0.0.1;
   }
   zone 0.168.192.in-addr.arpa. {
           primary 127.0.0.1;
   }

3. Doplnit konfiguraci DNS (named.conf):

   zone "vase_domena" {
           type master;
           notify no;
           file "db-vase_domena";
           allow-update { 127.0.0.1; };
   };

   zone "0.168.192.in-addr.arpa" {
           type master;
           notify no;
           file "db-vase_domena.rev";
           allow-update { 127.0.0.1; };
   };

4. Reload služeb.

Pozn: Jméno domény i adresy si musíte přizpůsobit. Předpokládám, že
ostatní konfiguraci DHCP i DNS již máte hotovou, a tak jsem zde uvedl jen
podstatné části.

Slávek.