qmail "from"

Neděle Duben 20 03:17:47 CEST 2003

Sorry za dalsi offtopic, ale neda mi.

On Sat, Apr 19, 2003 at 03:02:01PM +0200, Peter Surda wrote:
> Takze ten defaulthost nepomohol. Co pomohlo, je
> echo shurdeek na panorama.sth.ac.at > /var/qmail/alias/.qmail-root
Nepomohlo ani to, zle som pozeral.

Vysledok je, ze pomoct si musim sam. Toto #@[] je "ficura" (teda bug) qmail-u,
ktorou detekuje triple bounce. Ked som sa pozeral do zdrojakov, tak mi to
zacalo byt divne, a potom som uz vedel, co mam v search enginoch hladat
("#@[]" search enginy ignoruju) a moje podozrenie sa potvrdilo. Qmail
jednoducho pre kazdy double bounce pouziva tento from v ramci SMTP protokolu,
a ked tuto ocividnu <>ovinu nejaky server odmietne, tak si moze trhnut.

Uz som pocul, ze qmail je vyvijany svojsky, ale takuto sprostost som naozaj
necakal.

Este mi zostava moznost upravit zdrojak, ale tomu sa snazim z dovodov udrzby
vyhybat. Takze double bounce presmerujem do /dev/null a ked sa bude zakaznik
stazovat, necham si za modifikaciu zaplatit zvlast :-).

Bye,

                            rm -f /bin/laden