LDAP/PAM (?) problem

Sobota Duben 19 15:10:19 CEST 2003

On 14 Apr 2003, Pavel Lisy wrote:

> Podivne je hlavne ze se tam prihlasim pres login
> tj. v textove konzole
> pres gdm taky
> pres "ssh -l tmapy localhost" taky
> ale nefunguje to pomoci "su - tmapy"
>
> pokud neni uzivatel tmapy, krome ldapu i v /etc/passwd.
>
> Kdyz je zaveden v /etc/passwd (a treba ani nema heslo v /etc/shadow),
> tak se prihlasit lze.

To je opravdu zajimave. Z te hlasky v logu se zda, ze se vzteka pam_unix.
Ovsem to, ze je koren problemu v nize zminene diskrepanci v system-auth,
je zase malo pravdepodobne, protoze sshd urcite provadi auth, account
i session (tedy aspon pokud v nem PAM funguje spravne).

Asi by to chtelo se do zdrojaku pouzite verze pam_unix podivat, co presne
znamena hlaska "check pass: user unknown".

> Ja doufam, ze to mam. Bohuzel se v problematice jeste presne
> neorientuji, ale prikladam nastaveni, o kterych si myslim, ze s tim maji
> neco spolecneho:
>
> Obsah souboru v /etc/pam.d/

To byl spis dotaz na obsah /etc/nsswitch.conf
Nicmene kdyz tady furt vytahujete tem /etc/pam.d/system-auth...
Pripada mi zvlastni, ze pro autentizaci a zmenu hesla je pam_unix
sufficient, zatimco pro account a session je required:

> auth        sufficient    /lib/security/$ISA/pam_unix.so likeauth nullok
> account     required      /lib/security/$ISA/pam_unix.so \
> password    sufficient    /lib/security/$ISA/pam_unix.so nullok \
> use_authtok md5 shadow
> session     required      /lib/security/$ISA/pam_unix.so

A vubec, ten backslash u account je take divny, nasledovala po nem hned
radka pro pam_ldap...pri opisovani se neco ztratilo?

Treba "id UZIVATEL".