Spickovy SQL server pro Linux

TomCat tomcat na nh-trans.cz
Pondělí Duben 21 22:26:03 CEST 2003

> Ano beru zpet, skutecne jsem hledal ponekud Open source informace nez
> komercni stranku (minimalne bych cekal, ze v leve liste bude link
> 'Download' - vy ne?) kde se to sice informacemi mozna hemzi, nicmene to
> hlavni z ni videt neni...

I tento link tam je, ale jmenuje se Software with Sample Database. Nicmene
primarne to pro download urceno neni - staci se podivat na velikost baliku
;-)
CD je zdarma pro vsechny a dodaci lhuta je nekolik dnu (ne mesicu jako
kdysi
v pripade IBM ;-)

> [...]
> popovidame ktera byla kvalitnejsi, jo? Zda-li neskutecne draze zaplacena
> nebo ta dobrovolna, ktera zpravidla daleko rychleji odhali pricinu
> (zdarma) a treba se vyskytne ihned oprava...
>
> Co se tyce PostgreSQL, profesionalni podpora existuje, to ze firma nema
> ceskou pobocku a zamestnanec nehovori cesky prece v dnesni informacni
> dobe Internetu snad neni omezeni? Nebo Vam SAP/R3 doda vsechno v cestine
> a celou dobu neni nikde odkaz na cizojazycnou informaci - to v tuto
> chvili totiz nema ani Oracle a ze se o komplexni lokalizaci snazi aspon

Jenze to je prave rozdil mezi *stabilnim* a heavy proverenym resenim a
produktem,
ktery je v neustalem rozvoji a pridavani novych features apod. Stejne jako
ma
PostgreSQL podporu zdarma i placenou, ma ji i SAP DB. Proto ji SAP dal do
Open
Source. Zakaznici SAPu si podporu plati obrovskymi ctvrtletnimi sazbami za
udrzbu
a o nic se nestaraji (coz je momentalne z vetsi casti i nas pripad) a ti
ostatni maji
k dispozici mail-list tak jak je v open komunite zvykem. A vyvojovy tym
reaguje
velmi rychle na ohlasene bugy. Je to v jejich zajmu a je to taky jeden z
duvodu
proc sli do OS (viz History of SAP DB). Vubec podpora Linuxu a open reseni
je u SAPu
potesitelne vysoka (ne, nejsem placeny agent SAP AG ;-) -
www.sap.com/linux
A kdyz uz jsme u toho - linux je sice zdarma, ale i tak existuji firmy,
ktere inkasuji
penize za "profesionalni" sluzby - namatkou RedHat, SuSE, Caldera...
A to je spravne. Neplatit obrovske penize za to, ze *mohu* mit na svem PC
nejaky
operacni system, bez ktereho je to stejne jenom mrtvy kus zeleza, ale rad
zaplatim
za profesionalitu a znalosti nekoho, kdo mi vyresi problem az kdyz
nastane. Vzdy mam
alternativu naucit se to sam a stat se tak tim profesionalem. Vysledkem
je, ze uz za ty
sluzby nemusim platit, ale naopak si za sve schopnosti muzu nechat platit
jinymi :-)
Myslim, ze o tom je free sw - neplatit za vlastnictvi, ale za sluzby (kdyz
uz to musi byt).

TomCat