praca s accounts na Debiane

mailing na lentus.sk mailing na lentus.sk
Úterý Duben 22 11:38:28 CEST 2003

Prajem pekny utorok :)

Googloval som necelu hodinu, nasiel som kopec zaujimavych info, ale presne
toto sa mi vyriesit nepodarilo: :(
(problem spociva v tom, ze Debian_PC mam o pochodie vyssie a momentalne sa z
W2K PC, kt. je na nete, priamo na Debian konektnut nemozem (prerabaju kable)
^ vsak musim rychlo vyriesit nizsie uvedene. Preto kazdy help i dobry link
velmi pomoze)

1. Menit GID (group ID) pre userov viem, ale ako zmenim default/primary GID
pre usera fero, kt. v skupine admin, ekon a ostat?
1.B. Potrebujem zmazat skupinu test, ale user peter ju ma nastavenu ako
default/primary (neviem, kt. z toho, ale je to asi jedno) a aj ked ho pridam
do groupy ekon, tak stale groupu test zmazat nemozem, lebo peter ju mako
default a ...

2. ako disable-nem usera jozef - ide mi costo o disable, nex sa mu nix
nezmaze a nex mu ostane povodne heslo, po tyzdni ho enable-nem (dovolim
prihlasit sa) a "vsetko bude po starom" aj heslo
2.B. pravo robit tieto zmeny (enable/disable account) xcem pridelit groupe
admi - ako?

3. aky prikazom (dam si ho do cronu) nastavim apt (alebo pouzit dselect?),
aby mi robilo bezpecnostne update-y - ale IBA tie ?!
3.B. ako nastavit, aby uvedene balicky iba stiahlo a tot vsjo - nic
neinstalovalo - urobim to "osobne" rano

Vopred dakujem za helpy a nakopnutia a linky a vobec :)

MLS