praca s accounts na Debiane

Ludek Bartek bar na informatics.muni.cz
Úterý Duben 22 12:04:55 CEST 2003

Dobry den,
nasledujici rady fungovali na vsech linuxech (a i Unixech), se kterymi
jsem se potkal, tak by mohli zabrat i u Vas.

> [...]
> W2K PC, kt. je na nete, priamo na Debian konektnut nemozem (prerabaju kable)
> ^ vsak musim rychlo vyriesit nizsie uvedene. Preto kazdy help i dobry link
> velmi pomoze)
>
> 1. Menit GID (group ID) pre userov viem, ale ako zmenim default/primary GID
> pre usera fero, kt. v skupine admin, ekon a ostat?
> 1.B. Potrebujem zmazat skupinu test, ale user peter ju ma nastavenu ako
> default/primary (neviem, kt. z toho, ale je to asi jedno) a aj ked ho pridam
> do groupy ekon, tak stale groupu test zmazat nemozem, lebo peter ju mako

Defaultni skupina daneho uzivatele je uvedena v souboru /etc/passwd (4.
polozka)

> 2. ako disable-nem usera jozef - ide mi costo o disable, nex sa mu nix
> nezmaze a nex mu ostane povodne heslo, po tyzdni ho enable-nem (dovolim
> prihlasit sa) a "vsetko bude po starom" aj heslo
> 2.B. pravo robit tieto zmeny (enable/disable account) xcem pridelit groupe
> admi - ako?

Zmenim mu heslo v /etc/shadow z <heslo> na napr. *<heslo>. (druha
polozka).

> 3. aky prikazom (dam si ho do cronu) nastavim apt (alebo pouzit dselect?),
> aby mi robilo bezpecnostne update-y - ale IBA tie ?!
> 3.B. ako nastavit, aby uvedene balicky iba stiahlo a tot vsjo - nic
> neinstalovalo - urobim to "osobne" rano
>
> Vopred dakujem za helpy a nakopnutia a linky a vobec :)
>
> MLS

Doufam, ze Vam to aspon trosku pomuze.

--
Ludek Bartek