smbfs, windows XP, utf8 a cestina

Jan Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Duben 22 12:31:49 CEST 2003

v RH8 by problem nemel byt. melo by t obstarat to iocharset=utf8 (nazvy
souboru se snad interne ukladaji v utf8 a iocharset jen urcuje, s jakym
kodovanim vyplujou na povrch, na ne-UTF8 distribucich se proto pouziva
u nas iocharset=iso8859-2)

smbfs je staricka vec pouzivajici ciste SMB. do polozky codepage se daji
nacpat jen kodovani, ktera jsou v /usr/share/samba/codepages/codepage.*,
kde UTF neni. Cekal bych, ze se k smbfs budou XP chovat tak, ze jim to
naprekladaji do cp852, zjevne se tak ale nedeje.

V 2.5 existuje novy CIFSfs nebo tak nejak, ten chodi jen proti
win 2000 a XP a sambe od 2.2.n, n nevim z hlavy, zatim jsem to nezkousel.
Melo by to pouzivat novejsi verzi protokolu (uz ne SMB, ale CIFS, i kdyz
je to vlastne jen rozsireni), a to kodovani by tam nelo byt reseno nejak
rozumneji. Existuji i patche proti 2.4.x

Dalsi moznost je zkusit smbfs ze samby z rady 3.0.

-- Honza Houstek